22 Mart 2020 Pazar

Altını Çizdik #1

Zaman Dışı Yaşam, Tezer Özlü

Her ayrılış ve her karşılaşma için...


 


• Yaşanacak bir yaşam vardır. Binilecek bisikletler var. Yürünecek yaya kaldırımları ve tadına varılacak güneş batışları vardır.

• Yalnız sağlıklı insan aklıyla yaşasaydı değmezdi yaşamaya, can sıkıcı olurdu. Tam aksine, güzel olan, dünyanın gökyüzü altında bir deliler topluluğunu andırması.

• Her ben bencildir...

• Her yolun bir yenisine çıkması ne kadar iyi... Sonsuz dünyada bir ağ. Dünya kadar büyük. Gene de dünya kadar küçük.

• Ben sonu kendime başlangıç yaptım.

• Her ceset sen, ben ya da biz olabiliriz. Arada hiç fark yok. Eğer yaşıyorsak, bunu bir başkasının kirletilmiş cesedine borçluyuz. Bu nedenle her savaş bir iç savaştır. Her şehit, yaşayan canlıya benzer ve ondan ölümünün hesabını sorar.

• Yaşamı yoğunlaştıran ölümün kendisi değil mi?

8 yorum:

  1. o sonlar bitmiyor bazen, çok güzel yazmışsınız

    YanıtlaSil
  2. hastasıyım yazarın da bu kitabın da, yaptığı yolculuğu yapmak istiyom, trieste filan :)

    YanıtlaSil
  3. Bencil olmak kötü bir şey ama sanırım zor bir durumda, zor bir hayat sınavında kalınca herkes bencil olabilir. Tabii istisnaların olacağına inanıyorum ve inanmak istiyorum:)
    Eline sağlık, okumak isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. Zaten hayatta kalma içgüdüsü düşünüldüğünde içimizde bencilliğin var olduğu kesin. Bunu hayatımızın her alanına yansıtmamak bizim elimizde sadece :)

      Sil