15 Şubat 2019 Cuma

2019 KİTAPLARI #2


PRENS - MACHIAVELLI



Prens 3 sene önce okuduğum bir kitaptı. Açıkçası bize okulda önerilmişti, çünkü uluslararası ilişkiler için önemli bir kitap. Ancak ben okuduğumda bu kitabın ne manada önemli olduğunu kavrayamamıştım, çünkü eskiden bölümle pek ilgilenemezdim, sevmezdim. O yüzden tekrar okudum. İyi ki de okumuşum.

Machiavelli uluslararası ilişkilere ve politikaya realist bir perspektiften bakıyor. İnsanların doğuştan kötü olduğu yönünde görüşleri var. Ayrıca bir devleti yöneten kişi ülke çıkarları için en kötü şeyleri bile yapabilir. Realist görüşe göre bu yöneticinin yapması gereken bir şeydir. Etik konuda bir sorgulama yapılmaz.

Kitap o dönemde krallıklar ön planda olduğu için prenslerin topraklarını nasıl yönetmeleri gerektiğini, nasıl doğru bir şekilde yönetim gerçekleşeceğini gerçek örneklerle açıklamaktadır. Politikaya, tarihe ilgiliyseniz ve teorik bilgilerin somut bir anlatımına şahit olmak istiyorsanız okuyabilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder