14 Temmuz 2019 Pazar

PAZAR ALINTILARI #8



  • Fabrika ve makineler, zamanı, adalelerdeki kuvveti sökmüş, sömürmüş ve hiç hissettirmeden bir günü daha çekip almıştır insan ömründen. Oysa, kişi mezara bir adım daha yaklaştığının farkına bile varmadan, o anda, dumana boğulmuş, meyhaneyi, sonra da kendisini bekleyen dinlenmeyi düşünmektedir delicesine.



  • Hayat her zaman bulanık ve ağır ağır akan çamurlu bir nehir gibi, hiçbir değişikliğe uğramadan, geçip gitmeye devam ediyordu. Ve görünüşe bakılırsa, şimdiye kadar hiç kimsenin bu gidişatı değiştirmeye ne vakti ne de isteği olmuştu.



  • İşte bizleri ezip toprağın altına batıran bu korku zaten! Onlar bizim bu korkumuzu bilip farkına vardıkları için, daha fazla korku vermek için üstümüze üstümüze geliyorlar. Anlamıyor musun, ana? İnsanlar devamlı korkunun esiri oldukları sürece, dere boyundaki söğüt ağaçları gibi çürüyüp yok olmaya mahkumdurlar. Biraz daha cesaretli olmanın zamanı geldi artık.

6 yorum:

  1. gorki çok iyi yaa. bi dolu okudum. ana da çok iyi tabii. proleter romanları. iyidir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok sevmiştim. Diğer kitaplarını da okuyacağım. :)

      Sil
  2. Çok severek okumuştum bunu. Alıntıları unutmuştum yeniden okumak hoşuma gitti. Evet yaa cesaretli olmak gerek. Eline sağlık İrem'ciğim. :)

    YanıtlaSil
  3. hayat cesurları severmiş zaten...zamanı geldi....

    YanıtlaSil